ClariVein® – jest bardzo nowoczesną, małoinwazyjną i szybką metodą leczenia żylaków. Wynaleziona we współpracy z naukowcami z Uniwersytetu Yale, od 2010 roku pomaga pacjentom uniknąć, w uzasadnionych przypadkach medycznych, leczenia operacyjnego. Metoda łączy w sobie zalety ablacji mechanicznej i chemicznej. Starannie zaprojektowany, obrotowy cewnik urządzenia ClariVein® zostaje wprowadzony do zmienionego chorobowo naczynia za pomocą cienkiej igły. Końcówka cewnika obraca się szybko wewnątrz żyły, która w odpowiedzi zwęża swoje światło. Jednocześnie do naczynia podawany jest roztwór do sklerotyzacji, który zamyka je chemicznie.

Niewątpliwą zaletą metody ClariVein® jest znakomity efekt kosmetyczny. Do minimum ogranicza bolesność, powstawanie blizn, a także nie pozostawia siniaków ani krwiaków bezpośrednio po zabiegu. Pozwala już po jednym dniu powrócić do codziennych zajęć, można też uprawiać sport. Dzięki małej inwazyjności metody, ryzyko uszkodzenia skóry i nerwów zostało zminimalizowane, w porównaniu do zabiegów wydzielających znaczne ilości ciepła (takich jak metody laserowe lub radiofrekwencja).

Korzyści z metody ClariVein®:

• Zabieg można wykonać ambulatoryjnie, w klinice zajmie nie więcej niż 20 minut
  • Nie ma potrzeby znieczulenia miejscowego ani ogólnego
  • Tylko minimalny ból podczas i po zabiegu
  • Minimalne ryzyko uszkodzenia skóry i nerwów
  • Długotrwała eliminacja żylaków, skuteczność metody aż do 98%
  • Możliwość przeprowadzania zabiegów na dwóch nogach jednocześnie
  • Znakomity efekt kosmetyczny, również bezpośrednio po zabiegu
  • Natychmiastowe uruchomienie po zabiegu

Po zabiegu metodą ClariVein®:

• Należy regularnie spacerować
  • Siedem dni po zabiegu należy nosić pończochy uciskowe w ciągu dnia
  • Bardzo rzadko po zabiegu mogą pojawić się siniaki, obrzęk oraz odczucie ciągnięcia w okolicy leczonej żyły. Odczucie ciągnięcia spowodowane jest bliznowaceniem wewnątrz naczynia i można się go skutecznie pozbyć łagodnymi ćwiczeniami rozciągającymi dotknięty obszar.